keep update with us on facebook!

Monday, July 11, 2011

diary: result

in the name of Allah, the most gracious and most merciful.

Nak diikutkan tak nak tulis hal berkaitan result ni tapi perlu tulis sebab ada yang masih bertanya.

result saya: Dibawah had yang ditetapkan MARA dan ini bermakna saya hanya akan menyambung ijazah kejuruteraan saya di Malaysia. Nak spesifik pergi tanya IB coordinator.

tahniah bagi yang lepas dengan jayanya. ikhwah seusrah, classmate E09D, schoolmate sains kedah yang sama2 buat IB dan all KMBians. Jadikan pelaburan rakyat itu berbaloi!!!

Kecewa?

Tipu kalau langsung tiada rasa kecewa tapi kecewa yang berterusan apa faedahnya. Walau apa terjadi ini untuk saya dan bagi saya, 'i deserve it'. Mungkin nampak seperti saya semakin kurang aktif 'facebook' namun bukan kerana kecewa semata-mata. Hanya dengan niat tak nak 'spoil' mood semasa. Memberi laluan untuk semua meraikan dan melahirkan rasa syukur mereka.

What's next?

Soalan yang cukup sukar untuk dijawab. Saya pun kurang jelas ke mana saya selepas ini yang pasti saya masih dalam bidang kejuruteraan dan akan sambung untuk 'degree'. Jauh di sudut hati masih mahu 'terbang' tapi saya bukan jenis 'cop duit'. Peluang untuk merayu tersangatlah tipis sebab saya bukannya slip satu atau dua mata tapi lebih. Jadi, saya tidak mengharap sangat tapi sering bergurau "doa2 la mana tau duit turun dari langit".

Harapan

Doakan yang terbaik untuk KMBians. Masih ada yang lepas had MARA tapi tidak lepas had universiti, ada yang belum ada tawaran dari mana-mana universiti dan ramai juga yang hanya tersasar satu dan dua mata sahaja untuk lepas had MARA.

Ayuh siapa yang membaca, doa untuk mereka agar Allah tunaikan hajat mereka, cari lah senggang masa untuk tunaikan solat hajat bagi yang mampu. Buat dengan hati yang ikhlas dan nanti anda akan dapat merasakan manisnya nilai ukhwah itu bila melihat tawa rakan-rakan anda mencapai apa yang mereka idamkan. Saya pernah rasa, dan saya inginkannya untuk kali kedua.

For my "E09D brothers"

"Don't allow yourself to be dishertened by any failure as long as you have done your best"

"Young man, if you want to be truly great, you must not be scared of dying,
you must not be Kia Su, you must dare to fail!

"The gretaest achievement in life is to be able to rise up from the depth of failure"

"...life is an adventure, dare it..."


-mfr5071-

5 comments:

Shereen said...

My prayers are with all of you.. :)

salwa ismail said...

semua benda yang jadi ada hikmah :)

Abe Am said...

my prayers always for ikhwah.walau tercampak di bumi mana, tapi 'ngauman' singa muda itu sentiasa dapat didengari oleh saudaranya di benua lain..

^^-

kman said...

lama x bukak blog kau.kagum dengan semangat ko.will always be ur admirer

Adni said...

insyaAllah everything's going to be fine.
be patient.Seek His help in your daily prayer