keep update with us on facebook!

Wednesday, December 30, 2009

31 dicember birthday Muaz


Assalamualaikum, kenal orang dalam gambar kt sebelah? haa...jom ta'aruf sikit ngan brader kt sebelah ni. Nama dia Muaz b. Zulkhairi, orang kulim n now blajaq kt UIA buat dentist.

Kenapa muaz??

hehe..sbenarnya 31 december, the last day of the year is his birthday. He was born on 31 december 1991. So aku dedikasikan post kali ini utk abg muaz kita.

Kalau nak disingkap kenangan tu memang banyak la, dah kami hidup sebumbung selama 5 thn. Form 1 smpai form 3 dorm skali. Dia ketua rumah aku, pengawas juga.

Nak dengar kisah menarik muaz???
sini2 gua mau cerita, cerita kami.

Tersebut al-kisah di bumi sains kedah, ada seorang budak tu dia kena penyakit, penyakit 'homesick'. Punya la kritikal, sembang nk tukaq sekolah, nanti lepas cuti tak mau mai dah la, last2 bila nak masuk amek spm, aku ada ungkit kisah ni ngn seorang member aku, member kami la, aku kata "weh pian, ingat dak, dlu ada budak dorm kita tu sembang nk tukaq skolah, tak best dok skolah ni,nnti lpas cuti tak mau mai dah...hg ingat dak pian...??" pian pon jwb.."tu la, aku bru ingat, tapi smpai hari ni nk masuk amek spm pon muka dia ada lagi kt sini..." haha smbil kami gelak2. Hehe, muaz, jgn marah na...

ada banyak lagi kisah sebenaqnya tapi biarlah jadi hak cipta terpelihara budak2 sains kedah saja. Dari kisah zaman junior2 kt sains kedah smpai zaman di mana jiwa remaja bergelora, zaman di mana ulat bulu sudah gatal.

hahahahahaha....serius aku tgh gelak ni. Aku tak pernah lupa memori aku ngn kawan2, tu yg aku tergelak sakan bila tulis post ni. Kisah utk perenggan ni aku imbau dlm kepala ja. hehe

tapi gua tabik sama ini brader, sebabnya banyak la, klau tulis kt cni tak abis punya, biar kami berdua ja tau ceritanya.

sebagai mengakhiri post ini, ingin ku imbau tradisi d sekolah,

lokasi dewan makan,
masa: makan tgh hari

Assalamualaikum, hari ni dalah birthday member aku,
nama dia muaz b. zulkhairi...

ramai2...

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan Muaz Zulkhairi....
Allah selamatkan kamu....

dum dam dum dam.....(bunyi ketukan meja dewan mkn oleh student2)

sekian.

-mfr5071-

2 comments:

Anonymous said...

hurm..rindunya tradisi tu..

Jebat Malaya said...

aku ingat time form 2.... muaz kantoi syok kat minah nih... siap slongkaq locker dya lagi... jangan marah na muaz...