keep update with us on facebook!

Friday, June 5, 2009

united states of america

sejak kebelakangan ini nama US agak famous dlm berita-berita tempatan

tindakan korea utara mengaktifkan sistem nuklearnya membuatkan US bingkas bangun menyelar tindakan itu dan menegaskan mereka tidak akan membisu jika korea utara cuba mengancam keselamatan dunia.

keselamatan dunia???

sejak bila US mula kisah hal keselamatan dunia???

ataupun mereka takut kekuatan ketenteraan mereka digugat???

keberanian korea utara itu membuatkan aku terfikir...knapa smua perlu ikut telunjuk US??

belum reda isu itu...muncul pula Barack Obama yg kononya ingin memulihkan kembali hubungan US dengan dunia Islam...

ucapannya yg penuh bersemangat itu ditonton di seluruh dunia...namun ketika itu hatiku berbisik....bley percaya ka??? adakah ini satu sandiwara??

namun msg obama itu disanggah iran,osama bin laden dan HAMAS.

bagiku,jika direnung kembali sirah2 perjuangan Islam,berapa peratuskah janji2 para musuh islam ini boleh dipercayai???

persoalannya, sampai bilakah seluruh dunia perlu ikut telunjuk US???

wahai muslimin..
adakaha kita sudah lupa bahawa kita pernah berjaya & berkuasa?
sehinggakan dapat memayungi 2/3 dunia...

bilakah lg kita smua kn satu hati??
bilakah lagi keamanan kn dikecapi??
bilakah lg islam kn d julang tinggi???

ayuh!!!
bangunlah wahai ummah...kita semua satu hati!!!

Allahuakbar!!

-mfr5071-

3 comments:

joegrimjow said...

allahuakbar!!!

semua tu bermula dari kita
pak arab ni mmg susah nak bersatu
ala
macam kite senang nak bersatu
ye tak?

F a r i z z a i d I said...

tunggu kiamat
baru islam bangkit

tapi kena ada langkah
untuk memulakan

farhanN said...

Allahuakbar...

insyaAllah kita kan bersatu...
tp tu la, kna berjuang atas dasar Islam la...
xdak maknanya berjuang atas dasar bangsa...
semua kemenangan Islam adalah perjuangan berlandaskan syariat Islam...
Palestine jatuh sebab pa?..
sebab pemimpin depa dulu dah lari dari landasan Islam...
Salahudin Al-Ayubi menang sebab pa?..
sebab beliau bersama tentera berjuang atas dasar Islam...
berubah sebelum parah...
sayang anak2 muda...