keep update with us on facebook!

Saturday, June 6, 2009

coretan hati

ana termangu dihadapan laptop buat seketika sambil otak ligat memikirkan bahan yg ingin di postkan sebagai perkongsian rohani bersama-sama pengunjung blog ana.

sebentar tadi hampir satu jam ana meluangkan masa di website saudara hilal dan saudari mastura bagi membaca artikel-artikel sebagai pengisisan rohani ana pada hari ini. Banyak artikel yg ana copy utk di simpan didalam laptop ana.

terdetik juga dalam hati ini ingin paste kan di blog ana namun atas sebab-sebab tertentu ana simpan dahulu hasrat itu. bagi yg berminat bolehlah berkunjung sendiri ke website yg ada di blog list ana...(santapan rohani)

sbenarnya banyak artikel2 yg ana kumpul tetapi ana sedang memikirkan cara terbaik utk menyampaikannya. artikel-artikel itu smuanya panjang...average 3 muka above.8 muka pon ada.. jadi berdasarkan servey ana...majoriti tidak berminat utk membaca artikel yg pnjang2 terutamanya artikel islamic...lain la klau komik or majalah hiburan...sejam pon alright...kalian buat lah penilaian sendiri...sudah tentu kalian lebih bijak utk menilai.

niat utk menghasilkan post yg di tulis sendiri itu tetap ada namun pengalaman dan kisah silam sedikit membataskan niat itu. diri ini masih daif utk menjadi seorang da'ie namun seruan utk terus berdakwah tidak akan di abaikan
Dan (ingatlah) ketika segolongan di antara mereka berkata: "Mengapa kamu menasihati kaum Yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazabkan mereka Dengan azab Yang amat berat?" orang-orang (yang memberi nasihat) itu menjawab: "(Nasihat itu ialah) untuk melepaskan diri dari bersalah kepada Tuhan kamu, dan supaya mereka bertaqwa".-Al-A'raf ayat 164.
dan renungkanlah...
Imam Hasan Al-Banna berkata:
Orang yang ada kesedaran untuk berdakwah, membebaskan ummah daripada kejahilan ibarat berada dalam sebuah rumah yang terbakar di mana semua penghuninya sedang tidur.


insyaAllah selepas ini ana akan paste kan koleksi2 artikel ana yg sesuai dengan keadaan semasa sebagai renungan. klau rasa bosan...klik sja simbol "x" di bucu skrin anda...mudah kan??

sekian.

-mfr5071-

1 comment:

atifgazali@gmail.com said...

ya.
selalu mcm tu.
bukan susah sngt utk menimbulkan minat.
tpi syaitan dn nfsu selalu conquer.