keep update with us on facebook!

Saturday, January 1, 2011

sepak mula 2011

in the name of Allah the most gracious the most merciful.

rata-rata bloggers tulis perihal tahun baru. sama juga suasananya di twitter. sambutan tahun baru? entah la, di kawasan rumah saya tiada bunga api, konsert cowndown dan sebagainya. mungkin ada orang kata bosan gila kedah tapi saya ok saja.

kerajaan negeri prefer sambut tahun baru dengan forum perdana di gurun, kedah. namun begitu saya yakin malam ini skuad pencegah maksiat tidak tidur lena. memetik tweet dari senior saya, "kondom laris, sold out". maaf kalau saya memetik tweet yang menjelikkan. cuma ingin menggmbarkan realiti. mungkin itu sekadar jenaka. ya, mungkin.

ramai berkobar-kobar melangkah ke tahun 2011, dengan seribu macam resolusi. sama juga saya, cuma itu tahun sebelumnya. rekod 2010, saya cabul resolusi saya sebaik hari pertama. justeru tahun ini tiada senarai resolusi.

bak kata orang sukan bila menjelang musim baru, " kita tackle game by game".

sama juga saya bagi 2011, akan cuba tackle situation by situation. pendekatan ini berikutan program ib yang diluar jangkaan dan cabarannya kadang kala di luar kotak fikiran. saya sendiri masih belum jelas ke mana arah tuju saya tahun hadapan. mungkin akan lebih jelas menjelang july. namun punya dua cabang. kita tunggu dan lihat. i would say both are great.

secara realitinya kita tak akan selalu dapat apa yang kita suka, so kita perlu belajar untuk suka apa yang kita dapat.

" there is no secret ingredient, you just have to believe"

-mfr5071-

3 comments:

Abe Am said...

" there is no secret ingredient, you just have to believe"

bahaya tu akh, anta tak letak sumber mende nih..haha

plagiarism karang...

FaizRodzi said...

haha. lupe ah. ana quote dari saifulislam.com tu. hehe

Abe Am said...

tu dari movie Kung Fu Panda...

=_='