keep update with us on facebook!

Monday, January 3, 2011

promo langit Ilahi V2

in the name of Allah, the most gracious the most merciful.

mungkin para pengunjung tapak pembinaan (ceh mcm famous la sngat blog ni,haha) sudah sedia maklum dengan laman langit Ilahi yang tersenarai pada 'bloglist' di sebelah. cuma hari ini saya ingin membuat promo laman Langit Ilahi yang baru iaitu Langit Ilahi V2 yang InsyAllah akan menggantikan langit ilahi yang sedia ada. apa yang saya sedia maklum, langit ilahi yang lama akan dilupuskan bermula februari.

promo ini bukan promo berbayar, cuma atas inisiatif untuk mengajak rakan-rakan bloggers sama-sama lepak disana dikala waktu senggang. anda perlu mendaftarkan diri disana sebelum dapat menikmati isinya. ianya percuma dan prosesnya lebih mudah dari mendaftar facebook insyaAllah.

kalau dulunya Hilal Asyraf menulis sendirian, kini beliau akan bergandingan bersama dengan 7 sahabat yang lain. dengan itu pengisisan di sana insyaAllah akan menjadi lebih jitu. disini saya sertakan bersama sedikit buah tangan dari sana umpama 'trailer' bagi memancing para pencinta ilmu ke sana.

link ke sana : http://langitilahi.com/

artikel salam perkenalan oleh abu umar:

untuk artikel penuh klik sini

artikel 'who am i' oleh Ameen Misran. untuk artikel penuh klik sini

Who am I?

I’m just an ordinary guy,
I have nothing special for you to buy.

I know I don’t have anything,
but yet I claim I have everything.

I always fulfill my life with sins,
always transgressing bounds with defiant grins.

Before this I was just a tiny ball of flesh without bones,
but yet my heart is harder than stone.

But now, I have to realize that the truth is serene,
I have to wake up and smell the deen.

I have to stand firm, although standing is hard,
my life was a total ignorance before, but now this is my start.

I’m not a scholar or a preacher; I’m just a normal dude who makes mistakes too.
This is me, now, who are you?”

laman lain

antara perkongsian pengalaman yang mengkagumkan saya hari ini, kagum dengan usaha, sedih dengan suasana, moga kita di anugerahkan kekuatan oleh Allah untuk berusaha sehebat mereka atau lebih bagi menghadapi susana tersebut : XPDC dakwah malam tahun baru

lain-lain ialah artikel dr.Maza yang di 'tweet' oleh faqih di twitter cuma ianya panjang lah, perlukan motivasi yang tinggi untuk habiskannya tapi tak sepanjang 'midaq alley'.
: fikrah merentasi dakwah

dalam kekalutan menyiapkan ee, insyaAllah bahan bacaan sebegini boleh serikan suasana buat seketika. cuma bergantung kepada selera anda.

sekian.

-mfr5071-


p/s: review week activity - portfolio stat (data dah cukup). edit EE. midaq alley( halfway. xbwk blk). edit TOK essay( kata nak post x smpai2 pon). bahagia je kn bila list down blk tinggal yg nak edit je. tp 'edit' x semudah yang disangkakan.

IA busman dan world lit dah submit final. cuma rasa ia busman tu nak kena edit blk nnt klau x fulfil expectation pn mawarzah.

CAS: hour x ckup lg rsanya. approval letter as hockey coach dh dpt. tp klau claim kasukma dah ckup malas r nk claim yg hockey ni. proses scanning smua tu masih blum d buat. pendek kata cuti ni saya tak buat apa sangat pun. ee pon edit skit ja. novel habislah baca. just read as bedtime story. nmpak sangat tdo bnyak. boleh abih 2 novel.

1 comment:

Abe Am said...

edit tak semudah disangka...

suka sangat2 ayat tu.. haha..
like 100000000000000x......