keep update with us on facebook!

Saturday, October 2, 2010

barang murah!!!

pagi yang dingin. hujan renyai-renyai membasahi bumi. seperti biasa, mata ini sentiasa liar memerhati gelagat manusia. cuma pandangan perlu ditapis dengan tapisan iman.

sekilas pandang, satu perkataan yang dikira sesuai sebagai konklusi kepada suasana pagi ini ialah "murah". mungkin kasar tapi itulah konklusi spontan.

saya rasa bukan saya seorang saya sahaja kata murah. boleh saja anda semua mendengar bisik-bisik kedai kopi yang membicarakan tentang harga runtuh ini. tak ubah seperti mak cik - mak cik bergosip tentang year end sale.

lantas teringat pula kepada sebuah dialog yang famous suatu ketika dahulu

"barang free sapa tak mau bai.."

monolog dalaman untuk hari ini:

"cik adik, nape lengan baju panjang sangat?(ada la 2,3 cm dari sleeveless), kalau lengan cik adik hitam macam lengan saye mesti cik adik pakai long sleeve kn? tapi tudung pakai la pulak...nape ek? botak tengah ke? ke...dah beruban?"

saya halalkan ayat saya di atas untuk diguna pakai. saya hanya mampu bermonolog. saya kan pemalu orangnya. haha.

ada yang terasa panas dengan post saya kali ini? harapnya tidak. kita yang meletak nilai kepada diri kita. sama ada semurah segelas air suam ataupun semahal _______(isi sendiri)?

herm. entahlah. dunia...dunia.

4 comments:

kman said...

ni mesti kasukma ni..hahaha

Mustafa Farhan said...

K-man: eh k-man rajin lak kau baca blog nih. mst x de keje ni..haha.. keep up bro.

Faiz: kali kedua post yg hampir serupa. Got the message.dan sangat sinis.huhu.

FaizRodzi said...

kman:biasa lah kman,respon kpd persekitaran.

paan:bnyak gak post aku mcm hampir sama. respon spontan. penulisan biasanya dipengaruhi mood dan persekitaran pengarang. hehe.

matt Dark said...

waaaa pait bikin panas