keep update with us on facebook!

Monday, September 28, 2009

sepi seorang perantau

"berkecamuk..."

mungin perkataan itu mampu mendefinisikan diri aku sekarang. disaat aku cuba menggarabkan sesuatu di sini, hati ini baru sahaja terkesan dek satu cerpen yang baru sahaja selesai dibaca. Realitinya sudah jelas dan nyata tapi cuma diri ini yang kerap terleka dan buat-buat lupa.

sebernarnya tiada apa yang ingin dikongsikan cuma jari jemari ini yang degil untuk terus menaip sebelum aku berangkat pulang ke kolej. siapa tahu ini mungkin tinta terakhir..??

yang pastinya kepala ini selalu sahaja merencanakan sesuatu walaupun kadangkala ianya tampak mustahil untuk dilaksanakan tapi berputus asa sebelum mencuba bukanlah penyelesaian terbaik. setelah disemak dan diteliti, sudah banyak yang gagal tetapi apa yang dinamakan "revolusi" masih lagi berterusan. aku pun tidak pasti sama ada jalan yang dipilih ini tepat ataupun tidak namun aku tetap optimis dan terimalah apa sahaja ketentuan-Nya kerna Allah itu sebaik-baik perancang.

setelah meluangkan banyak masa,diharapkan ianya berbaloi dan capai objektifnya. walaupun kadangkala jika difikirkan semula ianya tidak perlu tapi ianya sekadar langkah berjaga-jaga agar tidak ada yang tersalah sangka. moga 'step' seterusnya akan berjalan lancar dan impaknya positif, bukan negatif.

maaf sekiranya apa yang diungkapkan menyinggung sesiapa. fitrah manusia tak lekang dek melakukan kesilapan.

rasanya itu sahaja kot sesi 'merapu' untuk kali ini tapi setiap bait yang diungkapkan ada sebab dan 'targetnya'. mohon undur diri.

~pergi membawa diri...

-mfr5071-

3 comments:

Saziela said...

ayat indah,mkna bersirat2..
target mesti la mau yg positif kn ?
dlm nk mncapai target, pjalanan liku2 msti ada punya..
itu la dugaan. xkan nk tgk jep,
kena la buat sesuatu, tp biar kena cara dan tempatnya..
*bisa ular ada penawar (kot), bisa kata2 macam mana nk cari penawar ?*

green said...

ku pun cam serabut..
tp kena cool..

nanti tension je..

fAkHrUL aYsRaF said...

hehe