keep update with us on facebook!

Thursday, May 27, 2010

seminggu sudah

nampak gaya sudah seminggu bercuti. kecairan iman is directly proportional with time. bukan senang nak maintain kepekatan iman di rumah. Nak update iman pon sukar, kadang-kadang tu updatelah juga sorang-sorang tapi klau update ramai-ramai lagi best. macam main game dota la, lagi ramai lagi meriah.

pesan akhi nu'man,kalau iman tengah down,at least jaga yang wajib. kalau yang wajib pon kantoi, habislah. bila di fikir-fikirkan balik, kiranya kita tidak boleh biarkan iman kita fluctuate macam graph sine, kita kena ada horizontal asymtote y=0. biar iman approcahing zero jangan sampai below than zero. betulkah aku merepek ni? tapi kalau sepanjang masa approaching zero susah juga la kn.

sekarang ni cuti masih berbaki dua minggu,masih banyak yang perlu diselesaikan. minggu depan buat experiment untuk extended essay, world lit masih belum ada progress, I.A. business lagi. Baru kena uji macam ni mutaba'ah sudah tunggang langgang. Bertenanglah. Inilah masanya untuk uji skill mengurus masa. Sahabat-sahabat dulu lagi hebat ujian Allah lagi gencar ibadah mereka.

oh ye,lupa nak ucap selamat berjaya kepada senior-senior KMB. Ikhwah-ikhwah yang tegar mentarbiyah saya yang banyak kerenah ini. Good Luck and congratulation sebab telah berjaya menghabiskan IB. Tak sempat nak salam pun hari last ari tu,akibat paper fizik yang membuatkan saya frust tahap gaban. Langsung mengemas beg dan berambus begitu sahaja.

rasanya sekian sahaja untuk kali ini, biasalah merapu sekali sekala dah tiada orang untuk sembang-sembang keimanan disini so sembang di blog saja lah. Walaupun malam ini malam jumaat,saya masih bujang untuk masuk ke kamar tidur lebih awal. haha...

-mfr5071-

No comments: