keep update with us on facebook!

Wednesday, November 4, 2009

terfikirkah kita...??

case 1

"eh, ko dah siap report blom?"
"aku blom lg la...mcm mna ni...nnt kna sound, dh tu rendah la markah I.A aku."

"mlm ni ko tngok bola tak..?"
"mesti la tngok,rugi oo tak tngok...game best siot..."

"weh bayar rm5."
"nak buat ape..?"
"kita nk kumpul duit beli TV baru untuk blok ni.."
"rm5 je..cukup ke..rm10 pon aku sanggup.."
"tv besar baru puas tngok bola"

case 2

"eh, ko dah solat blom..?
"ala..kejap lg la..."
"ko tak takut Allah marah ke..?
"dah tu nanti cm ne nk masuk syurga..?"

"malam ni ko pegi usrah tak..?"
"ishk...tak kot...aku banyak keje la..."
"lagi pon mak aku antar cni suruh belajar je..."
"tp kan...Allah taqdirkan ko hidup kat dunia ni untuk ape..?"

"weh ko dah derma untuk palestin..?"
"erm...aku kewangan tak mengizinkan la.."

"Jangan tanya apakah yang islam telah sumbang kod kita,
tapi tanyalah apakah yang telah kita sumbangkan untuk islam.."

~maaf jika sejak kebelakangan ini banyak post yg mengarut

"hidup dan mati kerana Allah"

-mfr5071-


No comments: