keep update with us on facebook!

Sunday, February 1, 2009

knapa jd begini...

pjam celik...hri ni dh 1 februari...
dh mcm2 prkara ana lalui spnjang cuti menunggu rslt spm ni...
dri boring xtau nk wat pa kt umah smpai cbuk x lekat kt umah...
kalau nk dikongsi smuanya memang banyk...
ana cuba kongsi la yg mna trmampu...
ana xtau dmana nk mula...tp ana lbih suka crita mnda yg mengecewakan...
inilah medium yg ana rsa ssuai utk meluahkn kekecewaan n brkongsi pndpt..
agar sma2 dpt mengambil iktibar dari apa yg brlaku..insyaAllah...
bru2 ni ana dan kwn2 ana kmpul rmai2 men ftsal..
sja la nk luangkn msa ngn kwn2 lma...
ana x nafikan kmi gmbira dpt kmpul rmai2 n berkongsi cerita...
cuma ana gusar dan terdetik dlm hati ana ini...
adakah kegembiraan itu kegembiraan yg kekal...
walau bru sbulan lbih tinggalkn skolah...tp bnyk yg dh brubah..
memang btol la...ulama ada mengatakan...
proses tarbiyah prlu berterusan dan dilakukan dgn niat yg ikhlas...
kalau dulunya d skolah klau brmain...smua peka hal aurat...tp sekarang..???
kalau dulunya d skolah kita rmai2 solat brjemaah...
tp sekarang knapa da yg mengelak bila d ajak solat...
bab rokok xyah ckp la...mcm2 alasan d beri....mentang2 la dlunya skolah sains...
ada sja idea nk mnjwb bila d tegur...otak cerdas la kononnya...
material mnjadi matlamat utama...mksud ana wang...
xkisah apa krja yg dilakukan...aslkan dpt wang...
walaupun krja itu haram...atau brsubahat...
bukankah bkrja dgn kdai yg ada mnjual arak dianggap brsubahat...
knapa jadi mcm ni kwn2 ku...di mana silapnya...??
kita melalui proses tarbiyah brsama slama 5 thn...tp inikah hasilnya...???
brjuta ringgit d belanjakan utk kita d sbp...tp inikah hasilnya...???
salah siapa sbenarnya....
ana tahu ana bknla org yg warak utk mmbicarakan hal ini...
myb ada d kalangan kwn2 yg mmbca entry ini mengatakan ana hipokrit...
ana mohon ampun dan maaf...kalau entry ini menyinggung perasaan ssiapa..
cma ana kesal....kita dh msuk perangkap para musuh islam...
strategi mereka utk menghancurkan jiwa para pmuda hmpir trlaksana dgn jayanya...
kita pmuda harapan bangsa...tp mmpukah kita...??? sedarlah rakan2ku...

sedarlah dan berubahlah....

sedarlah dan berubahlah...

sedarlah dan berubahlah...

sesungguhnya pintu taubat msih trbuka...

sekian..

rintihan hati,
-faiz-

5 comments:

sazela27 said...

hurm..
ada pulak kwn2 camtu..
mcm xcaya ja...
tp tu la kn,
da bebas la konon...
tp keja tah hapa2..

naimah said...

kcewanya..
duit mmg buat manusia jadi buta.. haram halal pn dah x knal.. sbab manusia ni tahu Allah Maha Pengampun.. so, manusia ingat nnti boleh bertaubat.. tak ingat pulak dia ajal maut tu tak kira masa.. klau rzeki tu haram, cmna dgn darah daging hasil makanan dari sumber duit haram.. tapi, kita hanya mampu berdoa supaya kesedaran selalu bersama kita semua.. i'm just as others dat r not perfect..

Wafi Fahmi said...

eerrkk....bab duit 2 mintak simpang la....
ana kat sini pown bknlah baek sgt tp ada ar gax slh2 tp lepaih bca artikel nie tesentak ar gax kat benak hati nie,mayb ada g yg x btol dlm diwi nie tp kita sniri x prasan.....
Harap2 kita suma dpt memperbaiki diqi kita dan artikel nie mmg 1 pdoman hidup....^_^
Shukran ya habibi...

atifgazali@gmail.com said...

kenapa??
Mengapa??

farhanN said...

aku xtau la nk komen pa...may be dh lma dok asrama...org len wat kita pn nk wat...aku tau aku pn xbek tramana pn...tp aku arap jht xjht mna la..smyg jgn tggai...klo xsmyg cmna kti nk jauh dri bnda keji...aku arap suma akn brubah...termasok diri aku sendiri...btoi kta anta...bnda ni Allah rakam dlm Quran ka hadis aku xpsti...tp mmg da la...yahudi dh ckp berjaya klo umat Islam ikt cra hidup dpa...