keep update with us on facebook!

Wednesday, October 1, 2008

raya!!!

assalamualaikum,
Tanggal 1 syawal ini ana ingin memohon kemaafan atas segala salah dan silap...harap dpt diampunkan. marilah sma2 kita berdoa kpd Allah agar kita diampunkan dosa kita kerana sesungguhnya celakalah seseorang itu apabila berakhirnya ramadhan dia tidak diampunkan dosa oleh Allah..ana juga berharap madrasah ramadhan menjadikan kita lbih berdisiplin dan bertaqwa kpd Allah seperti yg telah difirmankan Allah dlm surah al-baqarah ayat 183 yg bermaksud . Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertakwa. sesetengah mufassirin ada mengatakan bahawa ayat tersebut memberi kepastian bahawa apabila kita berpuasa sudah pasti kita akan bertaqwa..if that not happen..there is something wrong dlm puasa kita...

Dan suka juga ana disini ingin mengajak diri ana dan rakan2 utk terus beristiqamah dgn apa yg telah kita praktikkan di bulan ramadhan seperti bngun tidur sblom sbuh...membaca al-quran...solat malam dan ssebagainya..kerana tanda seseorang itu mendapat keberkatan bulan ramadhan ialah dia dpt beristiqamah dgn apa yg telah dipraktikkan dlm madrasah ramadhan..moga2 kita tergolong dlm golongan tersebut.

Ana rsa itu sja yg dpt saya kongsikan dgn antum skalian..sesungguhnya ilmu ana x lah seberapa utk dikongsikan bersama antum skalian. akhirkta yg baik itu dtg dari Allah dan yg buruk otu ialah kelemahan diri ana sendiri.

wassalam...

No comments: